Blog

Hogyan blogolj úgy, hogy el is olvassák?

A blogírásnak is megvannak a saját szabályai, a korlátok és a lehetőségek azonban folyamatosan változnak. Jó lenne azt mondani, hogy a sikeres bloggerek a szövegek minőségétől lesznek egyre népszerűbbek. Kétségtelen, hogy a hiteles, érdekes és egyedi tartalmak vonzzák az olvasókat, de egy profi blogger ma már nem csak szövegíró, hanem fotós, webszerkesztő, designer, marketinges, kommunikációs szakember, kreatív alkotó és még sok minden más.

Itt van 10 ötlet, amire Te is figyelj blogírás közben!

Legyen egy jó stratégiád

Ülj le, fogj egy papírt és egy tollat, majd vázold fel azokat a területeket, amelyekről írni szeretnél. Ez adja majd a blogod kategóriáit, így az olvasó könnyebben tud tájékozódni az oldaladon.

Design

A blogod legyen figyelemfelkeltő, de egyszerű és jól átlátható. A blog navigációs menüi egyformák legyenek  minden oldalon. Kifejezőnek és egyértelműnek kell lenniük, kerüld a zsúfoltságot. Egy egyszerű és jól használható felület a legsikeresebb.

Saját domain név

Próbálj meg olyan domain nevet találni a blogod számára, amely megfelel a tartalmadnak, rövid, frappáns és emlékezetes. Kerüld a zavarokat, például a kutyablog.com domain alatt ne a cicákról írj.

Kialakítás

Milyen oldalak legyenek feltétlenül a blogodon? A blogokon kívül Főoldal – Bemutatkozás- Kapcsolat – Adatvédelmi szabályzat…
Válassz egy jó blogmotort, amely megkönnyíti a munkádat és könnyen kezelhető. A WordPress blogmotorok a legnépszerűbbek és rövid idő alatt megtanulható a  használata. Ezért használjuk mi is ezt.

Képek használata

Használj képeket illusztrációként. A legjobb fotók azok, melyeket Te magad készítettél. Ne feledd, legyen ez is egyedi.

Megfelelő hosszúságú posztok

Az olvasók nem szeretik a túl hosszú bejegyzéseket. Az ideális  hosszúság nagyjából 1500 és 3000 karakter között van. Ha hosszabb szöveget szeretnél írni, akkor bontsd több részre, írj cikksorozatot.

Rendszeresség

A legnépszerűbb blogoldalak többek között azért is sikeresek, mert rendszeresen jelennek meg rajta új információk. Ajánlott legalább heti kétszer posztolni.

Türelem

Ha kezdő blogger vagy és még a blogod is fiatal, ne légy türelmetlen! A látogatók előbb-utóbb jönni fognak, de nagyon sok kitartást igényel Tőled. Olyan témákra összpontosíts, amelyek mások számára is érdekesek lehetnek, személyes élményekkel fűszerezve  hitelesebb leszel.

Social Media

Készíts saját oldalt a Facebookon, a Twitteren, Instagrammon és vedd fel őket a blog oldalsávjába. A közösségi platformokban manapság hihetetlenül sok lehetőség rejlik.
Kérdezd meg olvasóidat a poszt végén a véleményükről, ösztönözd őket, hogy tegyenek észrevételeket. Ezzel aktivitásra serkented őket, és Te is visszajelzést kapsz.

Légy aktuális!

Fontos, hogy friss, naprakész légy, a holnap már túl késő. 🙂

További cikkek…

Egy helyen mindent megtalál

Egy helyen mindent megtalál

Gyors és komplex szolgáltatás a weboldalkészítéstől a .hu domainig Az online jelenlét ma már elengedhetetlen a vállalkozások számára, és egy jól működő, vonzó weboldal alapvető fontosságú. A weboldal használatához azonban más szolgáltatások igénybevételére is szükség...

bővebben
Milyen a jó domain név?

Milyen a jó domain név?

Minden weboldalnak szüksége van egy domain névre (pl. boga.hu), hiszen ez lesz az oldal "internetes lakcíme". A domain név a Te választásod, természetesen csak akkor, ha a domain név regisztrációjában más nem előzött meg, tehát az adott név még szabadon foglalható. A...

bővebben
Miért legyen saját weboldala a blogodnak?

Miért legyen saját weboldala a blogodnak?

Aki jelen szeretne lenni az online világban, annak egy saját weboldal manapság szinte szükségszerű befektetés. Előnye több oldalról vizsgálható, sőt mérhető, de a végcél minden esetben az, hogy az információ eljusson azokhoz, akiknek szánjuk. Egy blogoldal is rengeteg...

bővebben
10 tipp a jó weboldalhoz

10 tipp a jó weboldalhoz

Az Invitel a közelmúltban online felmérést indított, amelyben a hazai kisvállalatok internethasználati szokásait vizsgálta. A kutatás eredményei többek között arra is rámutattak, hogy a több mint 1500 megkérdezett kisvállalkozás majdnem fele nem rendelkezik saját...

bővebben