Oldal kiválasztása

Blog

10 tipp a jó weboldalhoz

Az Invitel a közelmúltban online felmérést indított, amelyben a hazai kisvállalatok internethasználati szokásait vizsgálta. A kutatás eredményei többek között arra is rámutattak, hogy a több mint 1500 megkérdezett kisvállalkozás majdnem fele nem rendelkezik saját céges weboldallal. Hogy miként lehet létrehozni egy egyszerű és átlátható, mégis informatív felületet? Összegyűjtöttünk tíz tippet, amely segítségünkre lehet új honlap indításakor vagy a meglévő megújításakor.

1. Az átláthatóság jó benyomást kelt
Egy honlapon rengeteg információ elhelyezésére van lehetőségünk, azonban lényeges, hogyan strukturáljuk őket. A látogatók másodpercek alatt döntenek arról, hogy a megfelelő helyen járnak-e, és ha weboldalunk könnyen vezeti őket a céljuk felé, kisebb visszafordulási arányt érhetünk el. Ne zúdítsunk minden információt a látogatókra, kerüljük a felesleges lépéseket, amelyek elnyújtják a releváns tartalomhoz való hozzájutást.

2. Emeljük ki a legfontosabb üzenetet
Új terméket szeretnénk népszerűsíteni vagy meg akarjuk mutatni vállalkozásunk sokszínűségét? Emeljük ki weboldalunkon cégünk legfontosabb üzenetét: erre a legalkalmasabb, ha látványos, igényesen megszerkesztett grafikákat (bannereket) alkalmazunk főoldalunk felső, ún. hajtás feletti („above the fold”) részében. Az ilyen kiemelés megfelelő eszköz arra, hogy érdeklődést és igényt teremtsünk a látogatókban a szolgáltatásaink iránt.

3. Interakció a látogatóval
Alkalmazzunk honlapunkon olyan elemeket, amelyek segítik a könnyebb tájékozódást. Jó példa erre, ha mozgásba hozzuk azokat az elemeket, amelyekre az egerünkkel navigálunk: utaljunk arra, hogy valami történni fog a kattintás után.

4. Kezünkben az információ
Már nem vagyunk számítógéphez kötve, ha tájékozódni szeretnénk az interneten. Ezért legyünk felkészülve arra, hogy honlapunkat más eszközökről is látogathatják: a mobilok kijelzői például lényegesen kisebbek, így weboldalunk tartalmát is optimalizálnunk kell az adott méretekre. Ennek köszönhetően az internetes keresők számára is láthatóbb lesz a honlapunk és könnyebben ránk találnak a felhasználók.

5. Hányan látogatják oldalunkat?
Az interneten már elérhető olyan analitikai alkalmazás, amelynek segítségével mérhetjük honlapunk látogatottságát. A programmal a legegyszerűbb adatoktól az egészen bonyolult folyamatokig lekövethetjük kampányaink sikerességét és vizsgálhatjuk a látogatók számát az egyes időszakokban. Az adatok elemzése segíthet abban, hogy megértsük a látogatók szokásait, amelyek alapján tovább alakíthatjuk honlapunkat.

6. Egyértelmű és tagolt szöveg
Weboldalunk szövegezésénél is vegyük figyelembe az egyszerűség és átláthatóság elvét.

7. Mondjuk el képekben is!
Oldalunkat színesebbé és változatosabbá tehetjük különböző képekkel, ábrákkal és illusztrációkkal.

8. Ügyeljünk a kilókra!
A jó minőségű, online felületen jól használható képek általában nagy fájlméretűek. Több olyan ingyenesen elérhető weboldal létezik, amely optimalizálni tudja a képek méretét úgy, hogy közben nem romlik a minőségük. A mobilról érkező látogatók is hálásak lesznek érte, hogy oldalunk nem generál számukra nagy adatforgalmat

9. Könnyű kapcsolatfelvétel
A vállalkozásunkat bemutató általános tartalom mellett ügyeljünk arra is, hogy az oldalunkra látogatók szükség esetén elérhessenek bennünket. Egy ’Kapcsolat’ menüpont tökéletesen megfelel erre a célra. A telefon – e-mail – postai cím feltüntetése mellett egyre több weboldal alkalmazza a chat funkciót, ahol a látogató azonnal felteheti a kérdéseit. Amennyiben különböző adatok bekérésére ún. formokat (elektronikus űrlap) használunk kapcsolatfelvétel céljából, ügyeljünk arra is, hogy azok a lehető legegyszerűbben és néhány lépésben kitölthetők legyenek. Emellett tájékoztassuk a felhasználót arról is, hogy a személyes adatait biztonságosan kezeljük.

10. A közösségben is látható
Az Invitel kutatásából az is kiderült, hogy a válaszadó kisvállalatok 45%-a jelen van valamelyik közösségi média platformon. A közösségi felületek használata rengeteg előnyt rejt magában, hiszen egy jól felépített stratégiával sokat mondhatunk el cégünk profiljáról és növelhetjük pozitív megítélését. Tüntessük fel holnapunkon, hogy mely közösségi oldalakon vagyunk megtalálhatók, hiszen így még több felületen elérhetnek bennünket a tevékenységünk iránt érdeklődők.

Forrás: www.invitel.hu

További cikkek…

Milyen a jó domain név?

Milyen a jó domain név?

Minden weboldalnak szüksége van egy domain névre (pl. boga.hu), hiszen ez lesz az oldal "internetes lakcíme". A domain név a Te választásod, természetesen csak akkor, ha a domain név regisztrációjában más nem előzött meg, tehát az adott név még szabadon foglalható. A...

bővebben
Hogyan blogolj úgy, hogy el is olvassák?

Hogyan blogolj úgy, hogy el is olvassák?

A blogírásnak is megvannak a saját szabályai, a korlátok és a lehetőségek azonban folyamatosan változnak. Jó lenne azt mondani, hogy a sikeres bloggerek a szövegek minőségétől lesznek egyre népszerűbbek. Kétségtelen, hogy a hiteles, érdekes és egyedi tartalmak vonzzák...

bővebben
Miért legyen saját weboldala a blogodnak?

Miért legyen saját weboldala a blogodnak?

Aki jelen szeretne lenni az online világban, annak egy saját weboldal manapság szinte szükségszerű befektetés. Előnye több oldalról vizsgálható, sőt mérhető, de a végcél minden esetben az, hogy az információ eljusson azokhoz, akiknek szánjuk. Egy blogoldal is rengeteg...

bővebben

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás